L'any 2011 la Tresoreria General de la Seguretat Social va posar en marxa un nou servei per a la transmisió en línia d'altes i baixes de persones treballadores per compte propi pel Sistema de Remissió electrònica de dades (RED).
La sol·licitud d'assignació i rescisió dels NAFs que es gestionaran podrà realitzar-se mitjançant:
-
Sol·licitud presencial a la TGSS, on es presentarà la següent documentació:
-
Sol·licitud telemàtica a través del sistema RED en línia / Gestió d'Autoritzacions. L'autònom haurà de confirmar l'assignació a través del servei creat a aquest efecte a la Seu Electrònica de la Seguretat Social.
Avantatges d'utilitzar el sistema RED per temes d'afiliació d'autònoms/es:
-
Conexió directa amb la TGSS per a tràmits d'afiliació, cotitzación, en temps real
-
Garantia de seguretat i privacitat en tots els tràmits de cotització i afiliació
-
Possibilitat d'imprimir documents amb validesa legal
S'adjunta manual on pots visualitzar els passos per a la utilització d'aquest servei de sol·licitud d'alta i baixa de RETA.