-
Què ha de fer un autònom si es desplaça a l'estranger a treballar?
Què ha de fer una empresa que té pensant enviar treballadors a l'estranger?
Tota la informació necessària es pot sol·licitar a la Tresoreria General de la Seguretat Social (TGSS)
Abans d'emprendre el viatge, l'empresa i el treballador o treballadora ha de consultar quins tràmits administratius ha de realitzar, en funció del país de destí.
També ha de comunicar a la Seguretat Social el desplaçament (no a la mútua) perquè la treballadora o el treballador disposi de les cobertures necessàries.
En tots els casos, han de tramitar davant la TGSS, el formulari TA-300 "Sol·licitud d'informació sobre la legislació de Seugretat Social aplicable”. La resta dels tràmits a realitzar, abans del viatge, dependrà del destí del treballador o treballadora.
A la Tresoreria General de la Seguretat Social l'informaran de tot.
Quins formularis han de lliurar-se si pensem traslladar a un treballador o treballadora a l'estranger?
En funció del país de destí. En aquest link, pots trobar tots els formularis de la web del Ministeri.
Quins tràmits ha de realitzar l'empresa amb Umivale Activa abans de qualsevol desplaçament a l'estranger?
Cap. En tot cas haurà de realitzar algun tràmit si pateix un accident al país de destí.
Quins tràmits ha de realitzar la treballadora o el treballador abans de marxar?
Per a desplaçaments a la Comunitat Econòmica Europea (CEE), Espai Econòmic Europeu (EEE) i Suïssa, haurà de gestionar la Targeta Sanitària Europea (TSE) mitjançant l'INSS.
Per a desplaçaments a països amb conveni bilateral sense inclusió d'assistència sanitària o a països sense conveni, en cas que l'empresa no hagi concertat una assegurança privada amb cobertura per contingència professional, és recomanable que el treballador se'n fagi un.
Què és la targeta sanitària europea (TSE)?
La Targeta Sanitària Europea (TSE) és el document personal i intransferible que acredita el dret a rebre les prestacions sanitàries que resultin necessàries, des d'un punt de vista mèdic, durant una estada temporal en el territori de l'Espai Econòmic Europeu o Suïssa. Per a més informació consultar aquí.
Poden sol·licitar-la els titulars del dret i beneficiaris al seu càrrec que compleixin els requisits exigits per la legislació espanyola i pels Reglaments Comunitaris de Seguretat Social.
Si un treballador o treballadora mutualista d'Umivala Activa h pateix un accident laboral a l'estranger ¿Què ha de fer la seva empresa?
Informar a Umivale Activa de l'accident laboral per a poder dur a terme els tràmits necessaris (contacta amb el +34 900 365 012).
Quan procedeix la repatriació sanitària?
En els casos en què el servei mèdic d'Umivale Activa ho consideri necessari, assumint la mútua el cost de les despeses que s'hagin originat amb motiu de la repatriació realitzada.
Tant el mitjà de transport com el moment en que ha d'efectuar-se la repatriació ho decidirà el personal mèdic de la mútua en funció de l'estat del pacient.Es pot realitzar una repatriació sanitària en els casos en què el treballador estigui de baixa mèdica però no hi hagi criteri que ho justifiqui?
Si el treballador pot rebre tractament a l'estranger i el metge de la mútua entén que no hi ha motius mèdics que justifiquin la repatriació aquesta no tindrà lloc.
Es cobreixen les despeses dels familiars?
No. Les despeses dels familiars no estan coberts.
Quadre resum