Comunicació resolucions definitives i obertura del tràmit d'audiència per a acreditar les prestacions extraordinàries per cessament d'activitat atorgades durant la pandèmia
Les Mútues col·laboradores amb la Seguretat Social comunicaran l'inici de l'obertura del tràmit d'audiència a les persones treballadores per compte propi que van optar a les prestacions extraordinàries per cessament d'activitat (PECATA, regulades en el Reial decret llei 8/2020, de 17 de març) i hagin d'acreditar el compliment dels requisits d'accés.
Així mateix, comunicaran les resolucions finals definitives a aquelles treballadores i treballadors que compleixin amb tots els requisits.
La Mútua ha revisat totes les resolucions provisionals de les prestacions extraordinàries atorgades, donant compliment als articles 9.5 y 10.11 del citat Reial decret llei, que regula aquesta prestació.
Amb la majoria de les resolucions provisionals considerades favorablement com a definitives, s'obre un nou termini perquè, en aquells expedients on la Mútua no disposa de tota la informació que han d’aportar els beneficiaris, procedeixi a l'obertura del tràmit d'audiència previst en la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comissió de les Administracions Públiques.
Posem a disposició de tot el personal autònom que hagi d'acreditar el compliment dels requisits d'accés a aquestes prestacions una guia per a saber com han de presentar la documentació que no van aportar conjuntament amb la sol·licitud o realitzar les al·legacions oportunes, amb l’objectiu d'acreditar que la prestació es va concedir.
Altres documents informatius
1. Infografia: Funcionament tràmits d'audiència
2. Infografia: Quines subsanacions d'incidències poden arribar en els tràmits d'audiència?
3. Preguntes freqüents sobre els tràmits d'audiència
4. Com confirma el personal autònom la recepció de les notificacions del tràmit d'audiència?